تحلیل محتوای جایگاه اشعارکتاب فارسی پنجم دبستان در تعلیم و تربیت بر اساس اهداف آموزشی بلوم
کد مقاله : 1019-PPE
نویسندگان
علی بارانی *، مهران کهخای جوان، محمد حسین پردل
دانشجو معلم
چکیده مقاله
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای جایگاه کتاب فارسی پایه پنجم دبستان در تعلیم و تربیت بر اساس اهداف آموزشی بلوم انجام شده است. روش پژوهش کیفی و مبتنی بر تحلیل محتواست.جامعه ی آماری پژوهش شامل کتاب درسی فارسی پایه پنجم دبستان در سال1399،تألیف دفتر برنامه ریزی و کتب درسی وزارت آموزش و پرورش است. و در میان موضوعات کتاب فارسی پنجم ده شعربه عنوان نمونه انتخاب شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.برای گرد آوری اطلاعات از مقالات موجود دیگر در زمینه این موضوع و کتاب فارسی پایه پنجم استفاده شده است. یافته های این پژوهش حاکی از این است که اشعار کتاب فارسی پنجم دبستان نقش خود را درزمینه های آموزشی و تربیتی ایفا می کنند و در کتاب پنجم بر اساس سطوح سه گانه ی اهداف آموزشی بلوم بیشتر به جنبه عاطفی و ارزشگذاری تقویت و توجه شده بود. و اشعار این کتاب متناسب با ذهن خواننده می باشد.
کلیدواژه ها
کلید واژه:تحلیل محتوا،تعلیم و تربیت،اهداف آموزشی بلوم و..
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر