بررسی جایگاه تربیت در کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی
کد مقاله : 1029-PPE
نویسندگان
نگار کاری زاده *
بنت الهدی صدر فردوس .
چکیده مقاله
رشد وتوسعه مفاهیم ونکات تربیتی در کتاب فارسی وآشکار کردن این نکات برای دانش آموزان ومعلمان هدف اصلی و کمک بزرگی است برای کاربردی تر شدن مفاهیم آموخته شده، تا دانش آموزان مطالب درسی خودرا صرفا حفظ نکنند ،معلمان نیز فقط متن درس راتدریس نکرده و نکات تربیتی آن را ذکرکنند.روش تحقیقی این مقاله تحلیل محتوا است که به وارسی،گرفتن نتایج معتبر و قابل تکرار از داده های استخراج شده پرداخته و این روش از مجموعه مطالعات توصیفی است که درمباحث علوم اجتماعی کاربرد زیادی دارد.دراین مقاله با رویکرد تحلیلی اسنادی به بررسی کم وکیف جایگاه تربیت درکتاب فارسی پایه ششم ابتدایی می پردازیم.یافته های حاصل ازاین مقاله نشان می دهد که در این کتاب نکات کلی ذکر شده درکتاب ،جایگاه تربیت بسیار برجسته ودیدنی می شود اگر مقداری معلمان با بصیرت بیشتربه ارائه مطالب آن بپردازند..نتیجه حاصل از این پژوهش که به برسی جملات و تصاویر کتاب پرداخته نشان می دهد که در دل هر کلمه و در هر جمله نکته ای نهفته و شایان ذکر است.
کلیدواژه ها
تربیت،فارسی ششم،تحلیل محتوا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر