جلوه های تعلیم و تربیت در داستان کودکانه شنل قرمزی |
کد مقاله : 1037-PPE |
نویسندگان |
سارا خالوئی * ایران .خراسان جنوبی .طبس .پردیس امام سجاد .واحد بنت الهدی صدر فردوس .تربیت معلم |
چکیده مقاله |
تعلیم و تربیت ،لازمه ی رشد،حرکت،پیشروی و تداوم بشر می باشد .فرد در سایه ی تعلیم و تربیت است که حال و هوای انسانیت پیدا میکند.یکی از موثر ترین و کارآمد ترین وسیله و روش درتعلیم وتربیت کودک،قصه و قصه گویی است. روش تحقیق این مقاله از نوع توصیفی-تحلیلی ومطالعه ی کتاب ها ،مقالات و اسناد اینترنتی می باشد . این مقاله تلاش کرده است تا ضمن تبیین جایگاه و اهمیت تعلیم و تربیت در ادب کودک به معرفی روش های تربیتی که در یکی از کتاب های داستان در حوزه کودک آمده بپردازد. نتایج به دست آمده ازبررسی کتاب شنل قرمزی را میتوان به صورت چهار الگوی مهم تربیتی خلاصه کرد. روش موعظه و نصیحت به عنوان اولین و مهم ترین روش ، تکریم و احترام ،تذکرو یادآوری و تنبیه به عنوان اخرین روش از مهم ترین الگوهایی هستند که این کتاب برای تعلیم و تربیت کودک بهره جسته است. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه:تعلیم و تربیت،داستان کودکان،شنل قرمزی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |